ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНОЇ
ОСОБИСТОСТІ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕГРОВАНИХ
УРОКІВ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
З огляду на те, що сучасне суспільство стало на шлях переходу до ринкової економіки й демократизації, перед педагогами постало питання: як найкраще підготувати учнів до демократичного та економічно продуктивного життя, як виховати конкурентоспроможну особистість? Для школярів у сучасних умовах головне завдання - навчитися ефективно відшуковувати знання і критично мислити, сприймати нову інформацію, ретельно й критично її досліджувати, осмислювати різні погляди, піддавати певні ідеї м'якому скепсисові, перевіряти їх на можливість використання. Крім того, вчені вважають, що більш як 25% тих видів діяльності, які будуть запитані у XXI столітті, сьогодні ще немає, а ті, що вже є, істотно зміняться. Тому людям потрібні будуть абсолютно нові знання, уміння й навички. Першопричиною цих проблем стали інформаційний і технологічний вибухи у сфері інформаційного забезпечення, котрі спровокували екстраординарне виробництво інформації, а з технологіями СD та мережі Інтернет велика за обсягом інформація, зокрема матеріали найвідоміших бібліотек і всі можливі банки даних, стала доступною для всіх охочих. Усе це наводить на думку, що за період навчання у школі вже неможливо буде передати дітям ту кількість знань, яка стане їм у пригоді протягом усього життя. Конкретна інформація, яку можемо дати нашим учням, становить тільки невелику частину будь-якої галузі знань.
Як же виховати тоді конкурентноспроможну особистість? Моделюючи процес навчання, обираючи доцільні методи, прийоми і форми роботи, учитель виступає у ролі фасилітатора (розробляє алгоритм дій під час виконання завдань, допомагає учням усвідомити особливості власної поведінки та її подальший вплив на оточуючих). Саме тому інтегрований урок - це завжди міжсуб'єктна взаємодія учнів і вчителя, яка спонукає обидві сторони до змін у діяльності, поглядах, ціннісних установках.
Ведучи мову про підготовку школярів до дорослого життя, не можна не сказати про те, що перехід до сучасних моделей навчання немислимий без опанування сучасних інформаційних технологій, які відкривають доступ до нетрадиційних джерел інформації. Як показує досвід, завдяки переходові від рутинних форм діяльності до інноваційних методів навчання, а саме до інтегрованих уроків, педагог отримує додаткові можливості перерозподілу часу на користь потрібного діалогу, організації співпраці, а для себе - власного творчого пошуку.
ВИКАЧАТИ ПОВНУ ВЕРСІЮ МАТЕРІАЛУ
|