КОЖНА МАМА ІЗ ВЕСНОЮ СХОЖА
Українська мова (навчання грамоти): На сонці тепло, а біля мами добре. Анатолій Костецький. «Все не так».
Образотворче мистецтво:Творять діти свято цвіту – веселково-розмаїто. Виготовлення листівки до 8 Березня.
Музичне мистецтво:Про що розповідає музика. П.І.Чайковський. «Пісня жайворонка».
Мета.
Українська мова (навчання грамоти). Читання: Навчати вчитуватися у зміст вірша, визначати причину настрою персонажа. Розширювати емоційний досвід дітей, розвивати моральні якості і духовний світ дитини. Розвивати здатність співпереживати герою твору.
Образотворче мистецтво: Вчити учнів виготовляти вітальну листівку, гармонійно заповнювати аплікацією площину виробу, естетично оздоблювати його. Розвивати мислення, уяву, фантазію. Виховувати старанність у роботі; любов до матері.
Музичне мистецтво: Закріпити поняття почуттів і думки. Розвивати музичний слух, пам'ять, уяву, мислення. Виховувати любов до рідної землі, шанобливе ставлення до матері.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: Інтегрований.
Обладнання: Фотографії мам, фонограма «Пісні жайворонка» П.І.Чайковського, картон, клей, ножиці, кольоровий папір.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Перевірка готовності учнів до уроку.
- Усі готові до уроку?
Починаємо роботу!
2. Реклама уроку.
- Щоб урок наш був гарним, цікавим, змістовним, продуктивним, яким ви бажаєте, щоб він був?
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Підготовка до сприйняття.
(На дошці фотографії мам)
- Діти, хоч зима і лютує, і сипле останнім сніжком, та все наполегливіше стукає у віконечко теплий сонячний промінчик, звеселяє пташок на сонних гілочках і нагадує, що з приходом весни наближається найтепліше, найласкавіше, найчарівніше свято – свято наших мам, бабусь і сестричок – 8 Березня. Подивіться на фотографії ваших мам… Правда ж, вони найкрасивіші, наші мами? У святковий день кожен із вас намагається сказати матусям якнайбільше ніжних слів, в яких звучать і любов, і ласка, і повага.
2. Робота з прислів’ями.
- Український народ багатий на прислів’я. Велика частина з них присвячена мамам. Хто з вас знає прислів’я про маму?
* Нема того краму, щоб купити маму.
* Матері ні купити, ні заслужити.
* На сонці тепло, а біля матері добре.
* Дитина плаче, а матері боляче.
* У дитини заболить пальчик, а в матері серце.
* Рідна мати високо замахує, а помалу б’є.
* Материн гнів, як весняний цвіт: рясно випаде, та скоро розтане.
* Мати однією рукою б’є, а другою гладить.
* Сліпе щеня і те до матері лізе.
* У кого є ненька, у того і голівонька гладенька.
* Як мати рідненька, то й сорочка біленька.
3. Опора на особистий досвід школяра.
- Мама, мамочка, матуся… скільки ніжності, тепла і любові у цьому слові.
«Мама» - перше слово немовляти.
«Мама» - останнє слово вмираючого на полі бою солдата.
«Мама» - це горнятко теплого молока, це запашний шматок пшеничного хліба, це і мамина наука: «Будь добрим до людей, і люди будуть добрі до тебе…» Мама – всьому початок. Мама – берегиня роду людського. Незмірну любов, ласку, ніжність і тепло дарує вона своїм дітям, оберігаючи їх дім. Її завжди називали святою.
В день святковий, в день веселий
Проліски зберу для мами.
Як іще поздоровляти?
Знову щось намалювати?
Мрію гроші заробляти,
Щоб для мами купувати
Справжні, дорогі дарунки –
Нащо їй мої малюнки?
Привітав. Матуся взяла
Мій малюнок і сказала:
«Синку, всі твої малюнки –
Найкоштовніші дарунки!
Хто мені, скажи, крім тебе
Подарує синє небо,
Сонце, що отак сміється?
Це ніде не продається!
І бабуся наша, знаю,
Теж малюнки зберігає.
Ті, що їй колись на свято
Дарував малим твій тато!»
Мамині слова приємні!
Малював я не даремно!
І в подяку за дарунок
Я отримав поцілунок!
(Наталія Козленко)
ІІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
1. Формування пізнавальних мотивів навчання.
- Як не засмутити маму? Що ж робити, якщо так станеться? Як вийти з такого становища?
- Як порадувати маму в день 8 Березня? Який подарунок їй приготувати? Намалювати малюнок? Заспівати пісеньку? Розказати віршик? Чи, може, з татом спекти найсмачніший здоровенний торт?
2. Повідомлення теми, мети уроку.
- Наш урок незвичайний. Сьогодні ми з вами познайомимося з віршем Анатолія Костецького «Все не так», зробимо вітальну листівку до свята 8 Березня для мам, послухаємо ніжну музику П.І.Чайковського.
ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
Українська мова (навчання грамоти).Читання.
Анатолій Костецький «Все не так» (Науменко В.О.Читанка. Післябукварна частина: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2012. – 95 с.)
1. Читання вчителем.
- Що було не так?
2. Обговорення почутого.
- Чому переживав хлопчик?
- Яке рішення цієї проблеми він знайшов?
- Як попросити в мами пробачення?
- Якими словами слід починати вибачатися?
- Яким стане все навколо, коли мама пробачить?
3. Самостійне читання.
- Чому хлопчик вирішив попросити у мами пробачення?
4. Робота над виразністю читання.
- Проінтонуйте питальне речення.
- Проінтонуйте окличне речення.
- Прочитайте речення, в кінці яких стоять три крапки.
- Навіщо автор їх використав?
- Як ви гадаєте, як їх треба читати?
ХВИЛИНКА ЗДОРОВ’Я
Гра «Відкрий промінці здоров’я»
- Найбільше багатство людини – це її здоров’я. Що, на вашу думку, треба робити для зміцнення здоров’я?
- За гарні відповіді «Сонечко» вам дарує чарівний промінчик.
(На дошці – сонечко без промінців)
Кожен учень, який отримав промінчик, прикріплює його навколо сонечка.
Відповіді: Режим дня, вживання корисної їжі, відпочинок, перебування на свіжому повітрі, загартовування і таке інше.
Образотворче мистецтво
Виготовлення вітальної листівки до 8 Березня. (Трач С.К. Образотворче мистецтво: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. / Трач С.К., Резніченко М.І. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 123 с.)
1. Бесіда вчителя.
Якось я спитала у Весни:
- Ти чому приходиш, поясни?
І Весна мені сказала прямо:
- Поспішаю я на свято мами!
Поспішають квіти проростати,
Поспішають журавлі вертати,
Поспішає сонечко теплішать,
Поспішають діти розумнішать.
Ви, шановні, помічали, може, -
Кожна мама із весною схожа.
І мені відкрилась таємниця,
Що вони із мамою – сестриці.
(Ірина Жиленко)
- Звичайно, кожен з вас хоче привітати маму, бабусю, сестричку зі святом. Що ж їм подарувати?
- Так, звичайно, найкращий подарунок той, що зроблений своїми руками, в який ви вкладаєте душу, уміння, старанність, фантазію і наполегливість.
«Творять діти свято цвіту – веселково-розмаїто». Як ви розумієте слова «веселково-розмаїто»? (Велике розмаїття веселкових (райдужних) кольорів).
- Чи говорить вам назва теми про те, що ми будемо робити на уроці? Кожен із вас обере для своєї листівки найкращі, найяскравіші і найтепліші кольори.
2. Виклад нового матеріалу. Розгляд зразка.
- Як ви думаєте, які квіти зображені на аплікації?
- Які матеріали використані для виготовлення листівки?
- Чи робили ви подібні аплікації?
- Вам подобаються такі листівки?
Вітальні листівки для мами на свято
Ви будете вправно виготовляти.
Візьмете пелюстки й зелені листочки –
Розквітнуть для мами барвисті квіточки.
3. Аналіз зразка виробу.
- Уважно подивіться на листівку.
- Скільки пелюсток має квітка?
- Скільки листочків? Стебелець?
- Який фон оберемо для аплікації?
4. Інструктаж з техніки безпеки.
При роботі з ножицями:
* Працюй добре відрегульованими і заточеними ножицями.
* Ножиці повинні мати тупі, округлі кінці.
* Не залишай ножиці розкритими.
* Передавай ножиці кільцями вперед.
* Не грай з ножицями, не піднось до лиця.
* Використовуй ножиці тільки за призначенням.
* Під час роботи слідкуй за рухами та положенням леза ножиць.
При роботі з клеєм:
* Не допускай попадання клею в очі, на слизисті носа або до рота.
* Клей зберігай у щільно закритій упаковці.
* Якщо потрібно, користуйся пензликом для клею.
* Залишки клею прибирай серветкою або вологою ганчіркою, обережно притискуючи її до поверхні.
* Після роботи пензлик і руки вимий водою з милом.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Лугом поміж квітами я іду,
Пісеньку-весняночку я веду.
Склала я цю пісеньку голосну
Про гаряче сонечко, про весну.
Батьківщино сонячна, рідний край!
Тут топчу я стежечку з краю в край!
І тягнусь, мов квіточка, в висоту.
Лугом поміж квітами я іду,
Пісеньку-весняночку я веду.
І лунає пісенька скрізь моя:
Батьківщину сонячну славлю я!
Музичне мистецтво
Про що розповідає музика? П.І.Чайковський «Пісня жайворонка» (Лобова О.В. Музичне мистецтво: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Школяр, 2012. – 137 с.)
1. Бесіда вчителя.
- У березні, коли земля вкрита снігом, але тепліше пригріває яскраве сонечко, в полях і гаях чути спів жайворонка. Ця маленька, непримітна пташечка однією з перших сповіщає про прихід весни.
Російський композитор П.І.Чайковський захоплювався природою, її красою, чарівними звуками, і ці враження передавав у своїй музиці. «Пісня жайворонка» входить до «Дитячого альбому». У ній композитор змалював і політ жайворонка, і його переливчастий спів, що струменіє з вишини і заливає землю світлом і радістю. Ця музика світла, прозора.
2. Слухання «Пісні жайворонка» П.І.Чайковського.
- Послухайте музику, спробуйте уявити собі картини весни, прислухайтесь до своїх почуттів.
3. Усвідомлення почутого.
- Розкажіть, що ви відчули, почувши цю мелодію? Чи хотіли б ви, щоб цю музику послухала ваша мама? Правда ж, ця мелодія ніжна, чаруюча, як і ваші мами.
V. ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
1. Звучання «Пісні жайворонка» П.І.Чайковського
2. Інструктаж виготовлення виробу.
* Аркуш паперу квадратної форми зігни вдвоє.
* Намалюй половину пелюсточки.
* Виріж.
* Виготов ще кілька пелюсток та два листочки.
* Виріж тоненьку смужку паперу для стебла.
* Склади квіточку та наклей на аркуш картону.
* Напиши на листівці слово «Вітаю!» або «Рідній матусі!»
3. Виготовлення листівки.
4. Захист виконаних робіт.
5. Прибирання робочих місць.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Ось і добіг кінця наш урок. Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
Запис на дошці:
Хочу дізнатися: як просити пробачення у мами, якщо вже сталася така неприємність.
Хочу навчитися: охайно, красиво виготовляти вітальну листівку для мами.
Хочу почути: як ніжно звучить «Пісня жайворонка», яку написав П.І.Чайковський.
- Дякую за співпрацю на уроці. З вами було цікаво і легко працювати. А тепер приберіть свої робочі місця, щоб було так чисто, як вдома на свято!
|