Четвер, 06.02.2025, 01:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Cайт вчителя початкових класів

ІНФОРМЕР
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Розробки уроків

Інтегровані уроки, 1 клас

 

КОЖНА МАМА ІЗ ВЕСНОЮ СХОЖА

 

Українська мова (навчання грамоти): На сонці тепло, а біля мами добре.  Анатолій Костецький. «Все не так».

 

Образотворче мистецтво:Творять діти свято цвіту – веселково-розмаїто. Виготовлення листівки до 8 Березня.

 

Музичне мистецтво:Про що розповідає музика. П.І.Чайковський. «Пісня жайворонка».

 

Мета.

         Українська мова (навчання грамоти). Читання: Навчати вчитуватися у зміст вірша, визначати причину настрою персонажа. Розширювати емоційний досвід дітей, розвивати моральні якості і духовний світ дитини. Розвивати здатність співпереживати герою твору.

         Образотворче мистецтво: Вчити учнів виготовляти вітальну листівку, гармонійно заповнювати аплікацією площину виробу, естетично оздоблювати його. Розвивати мислення, уяву, фантазію. Виховувати старанність у роботі; любов до матері.

         Музичне мистецтво: Закріпити поняття почуттів і думки. Розвивати музичний слух, пам'ять, уяву, мислення. Виховувати любов до рідної землі, шанобливе ставлення до матері.

 

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: Інтегрований.

Обладнання: Фотографії мам, фонограма «Пісні жайворонка» П.І.Чайковського, картон, клей, ножиці, кольоровий папір.   

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

         1. Перевірка готовності учнів до уроку.

                   - Усі готові до уроку?

                      Починаємо роботу!

         2. Реклама уроку.

- Щоб урок наш був гарним, цікавим, змістовним, продуктивним, яким ви бажаєте, щоб він був?

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

         1. Підготовка до сприйняття.

         (На дошці фотографії мам)

- Діти, хоч зима і лютує, і сипле останнім сніжком, та все наполегливіше стукає  у віконечко теплий сонячний промінчик, звеселяє пташок на сонних гілочках і нагадує, що з приходом весни наближається найтепліше, найласкавіше, найчарівніше свято – свято наших мам, бабусь і  сестричок  –  8 Березня. Подивіться на фотографії ваших мам… Правда ж, вони найкрасивіші, наші мами? У святковий день кожен із вас намагається сказати матусям якнайбільше ніжних слів, в яких звучать і любов, і ласка, і повага.

         2. Робота з прислів’ями.

         - Український народ багатий на прислів’я. Велика частина з них присвячена мамам. Хто з вас знає прислів’я про маму?

         * Нема того краму, щоб купити маму.

         * Матері ні купити, ні заслужити.

         * На сонці тепло, а біля матері добре.

         * Дитина плаче, а матері боляче.

         * У дитини заболить пальчик, а в матері серце.

         * Рідна мати високо замахує, а помалу б’є.

         * Материн гнів, як весняний цвіт: рясно випаде, та скоро розтане.

         * Мати однією рукою б’є, а другою гладить.

         * Сліпе щеня і те до матері лізе.

         * У кого є ненька, у того і голівонька гладенька.

         * Як мати рідненька, то й сорочка біленька.

         3. Опора на особистий досвід школяра.

         - Мама, мамочка, матуся… скільки ніжності, тепла і любові у цьому слові.

         «Мама» - перше слово немовляти.

         «Мама» - останнє слово вмираючого на полі бою солдата.

         «Мама» - це горнятко теплого молока, це запашний шматок пшеничного хліба, це і мамина наука: «Будь добрим до людей, і люди будуть добрі до тебе…» Мама – всьому початок. Мама – берегиня роду людського. Незмірну любов, ласку, ніжність і тепло дарує вона своїм дітям, оберігаючи їх дім. Її завжди називали святою.

         В день святковий, в день веселий

         Проліски зберу для мами.

         Як іще поздоровляти?

         Знову щось намалювати?

                   Мрію гроші заробляти,

                   Щоб для мами купувати

                   Справжні, дорогі дарунки –

                   Нащо їй мої малюнки?

         Привітав. Матуся взяла

         Мій малюнок і сказала:

         «Синку, всі твої малюнки –

         Найкоштовніші дарунки!

                   Хто мені, скажи, крім тебе

                   Подарує синє небо,

                   Сонце, що отак сміється?

                   Це ніде не продається!

         І бабуся наша, знаю,   

         Теж малюнки зберігає.

         Ті, що їй колись на свято

         Дарував малим твій тато!»

                   Мамині слова приємні!

                   Малював я не даремно!

                   І в подяку за дарунок

                   Я отримав поцілунок!

                            (Наталія Козленко)

ІІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

         1. Формування пізнавальних мотивів навчання.

         - Як не засмутити маму? Що ж робити, якщо так станеться? Як вийти з такого становища?

         - Як порадувати маму в день 8 Березня? Який подарунок їй приготувати? Намалювати малюнок? Заспівати пісеньку? Розказати віршик? Чи, може, з татом спекти найсмачніший здоровенний торт?

         2. Повідомлення теми, мети уроку.

         - Наш урок незвичайний. Сьогодні ми з вами познайомимося з віршем Анатолія Костецького «Все не так», зробимо вітальну листівку до свята 8 Березня для мам, послухаємо ніжну музику П.І.Чайковського.

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

        

         Українська мова (навчання грамоти).Читання.

Анатолій Костецький «Все не так» (Науменко В.О.Читанка. Післябукварна частина: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2012. – 95 с.)

         1. Читання вчителем.

         - Що було не так?

         2. Обговорення почутого.

         - Чому переживав хлопчик?

         - Яке рішення цієї проблеми він знайшов?

         - Як попросити в мами пробачення?

         - Якими словами слід починати вибачатися?

         - Яким стане все навколо, коли мама пробачить?

         3. Самостійне читання.

         - Чому хлопчик вирішив попросити у мами пробачення?

         4. Робота над виразністю читання.

         - Проінтонуйте питальне речення.

         - Проінтонуйте окличне речення.

         - Прочитайте речення, в кінці яких стоять три крапки.

         - Навіщо автор їх використав?

         - Як ви гадаєте, як їх треба читати?

                            ХВИЛИНКА ЗДОРОВ’Я

                   Гра «Відкрий промінці здоровя»

         - Найбільше багатство людини – це її здоров’я. Що, на вашу думку, треба робити для зміцнення здоров’я?

         - За гарні відповіді «Сонечко» вам дарує чарівний промінчик.

                            (На дошці – сонечко без промінців)

Кожен учень, який отримав промінчик, прикріплює його навколо сонечка.

Відповіді: Режим дня, вживання корисної їжі, відпочинок, перебування на свіжому повітрі, загартовування і таке інше.

        

         Образотворче мистецтво

Виготовлення вітальної листівки до 8 Березня. (Трач С.К. Образотворче мистецтво: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. / Трач С.К., Резніченко М.І.  - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 123 с.)

         1. Бесіда вчителя.

         Якось я спитала у Весни:

         - Ти чому приходиш, поясни?

         І Весна мені сказала прямо:

         - Поспішаю я на свято мами!

         Поспішають квіти проростати,

         Поспішають журавлі вертати,

         Поспішає сонечко теплішать,

         Поспішають діти розумнішать.

         Ви, шановні, помічали, може, -

         Кожна мама із весною схожа.

         І мені відкрилась таємниця,

         Що вони із мамою – сестриці.

                                      (Ірина Жиленко)

         - Звичайно, кожен з вас хоче привітати маму, бабусю, сестричку зі святом. Що ж їм подарувати?

         - Так, звичайно, найкращий подарунок той, що зроблений своїми руками, в який ви вкладаєте душу, уміння, старанність, фантазію і наполегливість.

         «Творять діти свято цвіту – веселково-розмаїто». Як ви розумієте слова «веселково-розмаїто»? (Велике розмаїття веселкових (райдужних) кольорів).

         - Чи говорить вам назва теми про те, що ми будемо робити на уроці? Кожен із вас обере для своєї листівки найкращі, найяскравіші і найтепліші кольори.

         2. Виклад нового матеріалу. Розгляд зразка.

         - Як ви думаєте, які квіти зображені на аплікації?

         - Які матеріали використані для виготовлення листівки?

         - Чи робили ви подібні аплікації?

         - Вам подобаються такі листівки?

                   Вітальні листівки для мами на свято

                   Ви будете вправно виготовляти.

                   Візьмете пелюстки й зелені листочки –

                   Розквітнуть для мами барвисті квіточки.

         3. Аналіз зразка виробу.

         - Уважно подивіться на листівку.

         - Скільки пелюсток має квітка?

         - Скільки листочків? Стебелець?

         - Який фон оберемо для аплікації?

         4. Інструктаж з техніки безпеки.

          При роботі з ножицями:

* Працюй добре відрегульованими і заточеними ножицями.

* Ножиці повинні мати тупі, округлі кінці.

* Не залишай ножиці розкритими.

* Передавай ножиці кільцями вперед.

* Не грай з ножицями, не піднось до лиця.

* Використовуй ножиці тільки за призначенням.

* Під час роботи слідкуй за рухами та положенням леза ножиць.

         При роботі з клеєм:

* Не допускай попадання клею в очі, на слизисті носа або до рота.

* Клей зберігай у щільно закритій упаковці.

* Якщо потрібно, користуйся пензликом для клею.

* Залишки клею прибирай серветкою або вологою ганчіркою, обережно притискуючи її до поверхні.

* Після роботи пензлик і руки вимий водою з милом.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

         Лугом поміж квітами я іду,

         Пісеньку-весняночку я веду.

         Склала я цю пісеньку голосну

         Про гаряче сонечко, про весну.

         Батьківщино сонячна, рідний край!

         Тут топчу я стежечку з краю в край!

         І тягнусь, мов квіточка, в висоту.

         Лугом поміж квітами я іду,

         Пісеньку-весняночку я веду.

         І лунає пісенька скрізь моя:

         Батьківщину сонячну славлю я!

 

         Музичне мистецтво

Про що розповідає музика? П.І.Чайковський «Пісня жайворонка» (Лобова О.В. Музичне мистецтво: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Школяр, 2012. – 137 с.)

         1. Бесіда вчителя.

         - У березні, коли земля вкрита снігом, але тепліше пригріває яскраве сонечко, в полях і гаях чути спів жайворонка. Ця маленька, непримітна пташечка однією з перших сповіщає про прихід весни.

         Російський композитор П.І.Чайковський захоплювався природою, її красою, чарівними звуками, і ці враження передавав у своїй музиці. «Пісня жайворонка» входить до «Дитячого альбому». У ній композитор змалював і політ жайворонка, і його переливчастий спів, що струменіє з вишини і заливає землю світлом і радістю. Ця музика світла, прозора.

         2. Слухання «Пісні жайворонка» П.І.Чайковського.

         - Послухайте музику, спробуйте уявити собі картини весни, прислухайтесь до своїх почуттів.

         3. Усвідомлення почутого.

         - Розкажіть, що ви відчули, почувши цю мелодію? Чи хотіли б ви, щоб цю музику послухала ваша мама? Правда ж, ця мелодія ніжна, чаруюча, як і ваші мами.

V. ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

         1. Звучання «Пісні жайворонка» П.І.Чайковського

         2. Інструктаж виготовлення виробу.

* Аркуш паперу квадратної форми зігни вдвоє.

* Намалюй половину пелюсточки.

* Виріж.

* Виготов ще кілька пелюсток та два листочки.

* Виріж тоненьку смужку паперу для стебла.

* Склади квіточку та наклей на аркуш картону.

* Напиши на листівці слово «Вітаю!» або «Рідній матусі!»

         3. Виготовлення листівки.

         4. Захист виконаних робіт.

         5. Прибирання робочих місць.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

         - Ось і добіг кінця наш урок. Чи здійснилися ваші очікування від уроку?

                            Запис на дошці:

Хочу дізнатися: як просити пробачення у мами, якщо вже сталася така неприємність.

Хочу навчитися: охайно, красиво виготовляти вітальну листівку для мами.

Хочу почути: як ніжно звучить «Пісня жайворонка», яку написав П.І.Чайковський.

         - Дякую за співпрацю на уроці. З вами було цікаво і легко працювати. А тепер приберіть свої робочі місця, щоб було так чисто, як вдома на свято!

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: tamara-svir (17.01.2016)
Переглядів: 2058 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2025
uCoz