Четвер, 06.02.2025, 01:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Cайт вчителя початкових класів

ІНФОРМЕР
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Розробки уроків

Позакласне читання

ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

З ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ ДЛЯ 4 КЛАСУ

(за хрестоматією для позакласного читання. 4 клас:

навч. посібник / авт.-упоряд. Ісаєнко О. В.; художн. Гергель Т. П. – 2-ге вид. –

Х.: Країна мрій, 2002  – 176 с.)

 

 

Основними завданнями позакласного читання в 3-4 класах є подальший розвиток в учнів читацької самостійності, формування умінь самостійно орієнтуватись у світі дитячої літератури, повноцінно сприймати та усвідомлювати зміст незнайомої книжки, здобувати нові знання, здійснювати пошук потрібної інформації в різних джерелах друкованої продукції, засвоювати соціальний, морально-етичний, естетичний досвід, відображений у творах словесного мистецтва.

У 3-4 класах самостійна читацька діяльність має свої особливості. Під час навчання на уроках роботи з дитячою книжкою у 1-2 класах в учнів сформувався певний читацький кругозір. Ознайомлення з новою дитячою книжкою та текстом художнього твору відбувалось на уроці під керівництвом педагога.

Таким чином, школярі оволоділи комплексом знань, практичних умінь, навичок, що дозволяє їм у 3-4 класах переважно самостійно розв’язувати спеціальні навчальні завдання, які складають сутність читацької діяльності.

Відтепер школярі спочатку за завданнями учителя, а далі – з власної ініціативи самостійно вибирають та читають дитячі книжки поза класом. Тобто у 3-4 класах самостійне читання учнів стає істинно позакласним. А на уроках відбувається колективне обговорення того, що діти прочитали заздалегідь.

У 4-х класах переважає тематичний або жанрово-тематичний принцип планування навчального матеріалу. Так, педагог організує проведення серії уроків, на яких колективно обговорюються твори, об’єднані між собою близькістю тематики, проблематики, яка для дітей у цей віковий мікроперіод є особливо значущою. Крім того, він планує проведення уроків, під час яких школярі глибше засвоюють ознаки певного літературного жанру (наприклад, повістей – казок, легенд та ін.), вчаться за допомогою вчителя узагальнювати історичний, морально-естетичний досвід, відображений у змісті цих творів.

Виходячи з цього я розробила серію уроків з позакласного читання за хрестоматією для позакласного читання 4 клас: Навчальний посібник / авт. – упоряд. Ісаєнко А. В.; художник Гергель Т. П. – 2-ге видання – Х: Країна мрій, 2002 рік – 176 с.

Для позакласного читання в 4 класі відводиться 17 уроків. За хрестоматією розроблено 15 уроків. Крім цього 1 урок відводиться для теми «Твори, прочитані влітку» і 1 урок – бібліотечний.

Коло читання, окреслене хрестоматією, є неповним. Тому діти з власної ініціативи самостійно вибирають твори до даної теми.

Таким чином, читацьке коло школярів в 4 класі інтенсивно поповнюється науково-пізнавальною та довідковою літературою.

 

ВИКАЧАТИ ВСІ КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Категорія: Розробки уроків | Додав: tamara-svir (18.09.2015)
Переглядів: 1073 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2025
uCoz