ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ
З ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ ДЛЯ 4 КЛАСУ
(за хрестоматією для позакласного читання. 4 клас:
навч. посібник / авт.-упоряд. Ісаєнко О. В.; художн. Гергель Т. П. – 2-ге вид. –
Х.: Країна мрій, 2002 – 176 с.)
Основними завданнями позакласного читання в 3-4 класах є подальший розвиток в учнів читацької самостійності, формування умінь самостійно орієнтуватись у світі дитячої літератури, повноцінно сприймати та усвідомлювати зміст незнайомої книжки, здобувати нові знання, здійснювати пошук потрібної інформації в різних джерелах друкованої продукції, засвоювати соціальний, морально-етичний, естетичний досвід, відображений у творах словесного мистецтва.
У 3-4 класах самостійна читацька діяльність має свої особливості. Під час навчання на уроках роботи з дитячою книжкою у 1-2 класах в учнів сформувався певний читацький кругозір. Ознайомлення з новою дитячою книжкою та текстом художнього твору відбувалось на уроці під керівництвом педагога.
Таким чином, школярі оволоділи комплексом знань, практичних умінь, навичок, що дозволяє їм у 3-4 класах переважно самостійно розв’язувати спеціальні навчальні завдання, які складають сутність читацької діяльності.
Відтепер школярі спочатку за завданнями учителя, а далі – з власної ініціативи самостійно вибирають та читають дитячі книжки поза класом. Тобто у 3-4 класах самостійне читання учнів стає істинно позакласним. А на уроках відбувається колективне обговорення того, що діти прочитали заздалегідь.
У 4-х класах переважає тематичний або жанрово-тематичний принцип планування навчального матеріалу. Так, педагог організує проведення серії уроків, на яких колективно обговорюються твори, об’єднані між собою близькістю тематики, проблематики, яка для дітей у цей віковий мікроперіод є особливо значущою. Крім того, він планує проведення уроків, під час яких школярі глибше засвоюють ознаки певного літературного жанру (наприклад, повістей – казок, легенд та ін.), вчаться за допомогою вчителя узагальнювати історичний, морально-естетичний досвід, відображений у змісті цих творів.
Виходячи з цього я розробила серію уроків з позакласного читання за хрестоматією для позакласного читання 4 клас: Навчальний посібник / авт. – упоряд. Ісаєнко А. В.; художник Гергель Т. П. – 2-ге видання – Х: Країна мрій, 2002 рік – 176 с.
Для позакласного читання в 4 класі відводиться 17 уроків. За хрестоматією розроблено 15 уроків. Крім цього 1 урок відводиться для теми «Твори, прочитані влітку» і 1 урок – бібліотечний.
Коло читання, окреслене хрестоматією, є неповним. Тому діти з власної ініціативи самостійно вибирають твори до даної теми.
Таким чином, читацьке коло школярів в 4 класі інтенсивно поповнюється науково-пізнавальною та довідковою літературою.
ВИКАЧАТИ ВСІ КОНСПЕКТИ УРОКІВ
|