Розвиток сучасного суспільства підвищує вимоги суспільства до рівня освіти і виховання кожної людини. У цих умовах дедалі актуальніше стає формування у людей творчого потенціалу, активної життєвої позиції. Для успішного досягнення мети людина повинна мати необхідний обсяг знань. Людина не повинна застосовувати будь-які усталені шаблони, а має мислити, розвивати своє мислення.
Завдання вчителя полягає в тому, щоб вивчити особливості дитини та орієнтуватися на загальні завдання формування особистості дитини, які випливають з Концепції загальної середньої освіти та Державного стандарту початкової загальної освіти, а також спираються на конкретні програми навчання і виховання, створюють для кожного учня оптимально-сприятливі умови для його всебічного розвитку, формувати бажання і вміння вчитися, повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок здорового способу життя. Для здійснення цієї мети потрібно підвищити ефективність уроку різними способами і засобами навчання.
Навчити дітей берегти і зміцнювати здоров’я – одне з найважливіших завдань сучасної школи, яке має стати атрибутом будь-якої освітньої діяльності у навчальному закладі. Урок в сучасних умовах повинен носити творчий характер. Інтегровані уроки в початковій школі дають можливість підводити учнів до усвідомленої і емоційно пережитої потреби міркувати і висловлювати свої думки на запропоновану тему. Діти мають можливість застосовувати при цьому арсенал своїх знань, життєвий досвід, зробити власні, нехай незначні, але дуже необхідні кожній дитині, умовиводи і пошукові відкриття.
Дуже важливо чітко визначити головну мету інтегрованого уроку. Методично правильна побудова і проведення інтегрованих уроків впливають на результативність процесу навчання: знання набувають якості системності, уміння стають узагальненими, комплексними, посилюється світоглядна спрямованість пізнавальних інтересів учнів, ефективніше формуються їхні переконання і досягається всебічний розвиток особистості. Інтегровані уроки більш різноманітні, пов’язані з чисельними асоціаціями, наповнені різними емоціями, що надзвичайно важливо в роботі зі школярами. Такий урок потрібно спрямовувати на розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах. Він забезпечує формування в учнів цілісної системи уявлень про діалектно-матеріалістичні закони пізнання навколишнього світу у їх взаємозв’язку та взаємозумовленості і сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.
Такі інтегровані уроки творяться не один день. Щоб закладені в них ідеї достукалися до маленьких сердець, спершу все повинно пройти через серце вчителя. Тоді тільки воно буде жити в дітях, живити думки і почуття.
Ознайомившись із Державним стандартом початкової загальної освіти і вивчивши нову програму, я модернізувала, виокремила уроки, які можна поєднати в одну тему і розробила плани-конспекти інтегрованих уроків для учнів 1-2 класів, які мають за мету формування здоров’язберігаючої компетентності на міжпредметній основі; втілення таких життєвих навичок, які спрямовані на заохочення вести здоровий спосіб життя. Хвилинки здоров’я на кожному уроці відповідають темі уроку і дають дітям необхідні знання про здоровий спосіб життя.
Конспекти уроків розроблено відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти.
Сподіваюсь, що надані матеріали стануть у нагоді вчителям початкових класів.
Викачати повну версію матеріалу
|