Четвер, 06.02.2025, 01:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Cайт вчителя початкових класів

ІНФОРМЕР
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Виховна робота

Година спілкування "Цікавий світ професій"

Година спілкування

            «Цікавий світ професій»

Мета. Розширити  і  закріпити  знання  учнів  про  найпотрібніші  професії,  про  важливість  і  значення  кожної  з  професій  людей,  результатами  праці  яких  ми  найчастіше  користуємося  у  повсякденному житті, розвивати  кругозір  учнів,  мислення, увагу, спостережливість,  допитливість,  творчу уяву, виховувати  повагу  до  людей  праці;  шанобливе ставлення  до  праці.

підвищити інтерес учнів до професій і розширити їх кругозір, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, віру у свої сили, та бажання здобувати знання, розвивати інтелектуальні та творчі здібності дитини, стимулювати учнів до самопізнання.

Обладнання: картки з завданнями, розмальовки, аудіозапис, малюнки із зображенням безлюдного острова, ілюстрований матеріал  з  теми «професії»,  фотографії  батьків  на  роботі,  імітовані вулиці  з вивісками  «Аптека», «Ремонт взуття», «Ательє»,  «Фотоательє».

 

Хід уроку

    Спитай  у  тата  і  у  мами,

    Які  професії  у  них.

    Професій  різних  є  чимало,

    Сповна  їх  вистачить  на  всіх.

 

 Учитель.    Праця  буває  різною  за  її  призначенням.  Ми  можемо  працювати  для  себе  і на  користь  іншим  людям. Завдяки  розуму  і  праці  людей  ми  отримуємо  те,  що  необхідне  нам  у  повсякденному  житті,  без  чого  люди  не  можуть  прожити.  Зараз  ви  маленькі і  можете  виконувати  роботу  в  основному  по  самообслуговуванню,  але  коли  ви  виростете,  ви  підете  працювати  на  користь  іншим  людям.  Щоб  робота була  до  душі,  щоб  працювалось  з  задоволенням,  треба  обрати  правильну  професію. Що  таке  професія?   Професія -  це  назва  того,  чи  іншого  виду  праці,  яка  вимагає спеціальної  підготовки. Але  все  це  попереду.  А  сьогодні  ми  можемо  лише  мріяти  і  дізнаватись,  які ж  бувають  професії,  їх  важливість  і  значення. Отже, розпочинаємо  нашу класну годину «Цікавий світ професій». Сьогодні у світі існує понад 40 тис. професій. Дійсно, ціле море можливостей і варіантів. Важко орієнтуватися в сучасному світі професій, але ми все-таки спробуємо. Подивіться, кожен з вас зайняв місце навколо одного з столів. Кожен сидить за столом, таким чином, стає учасником команди. Але, як в будь-якій грі, необхідно якось назвати свою команду. Тому ми проведемо гру, яка називається…

1. «Відгадай професію»

            Кожна команда витягне професію і покаже її особливості іншій групі (пантомімою, жестами, мімікою). Решта команди повинні відгадати назву професії. («Лікарі», «Водії», «Продавці»)

 Учитель: Придумані вами професії і складуть назву команди. Отже, у нас з'явилися наступні команди, «Лікарі», «Водії», «Продавці».

Учитель: У всі часи люди по-різному ставилися до своєї роботи, до праці, що їм доводилося виконувати. Послухайте легенду.

              Давним-давно у французькому місті Шартрі будувався великий собор. Трьох робітників, які підвозили на тачках будівельний камінь, запитали, чим вони займаються. Перший відповів: "Обтісував ці кляті камені, он які мозолі на руках набив!" Другий мовив: "Я обтісую і воджу камені, заробляю на шматок хліба освой дружині і дочкам". А третій сказав з посмішкою: "Я будую прекрасний собор". Займаючись однією роботою, всі троє дали різні відповіді на поставлене запитання.

Питання командам:  Чому?    

Учитель: У відповідях кожного прозвучало їх особливе ставлення до однієї і тієї ж діяльності: будівництву собору. Не секрет, що і в наш час розвитку науки, техніки, телебачення, комп'ютерів далеко не всі люди ставляться до своєї роботи з любов'ю, отримуючи від праці задоволення і радість; не кожен відчуває любов до своєї професії.

Питання: Як ви думаєте, чому?  («Мікрофон»)

Учитель: Головна причина цього криється у виборі професійної діяльності, що не відповідає інтересам, схильностям, здібностям людини. Отже, праця приносить радість і успіх тоді, коли вона  до душі.

ЗАВДАННЯ № 2.  Зараз кожна команда отримає картку з п'ятьма пропозиціями, які необхідно закінчити. А потім ми подивимося, що у вас вийшло.

«Закінчити речення»:

1. Люди працюють заради того, щоб ...

2. При виборі професії люди часто не враховують того, що ...

3. У будь-якій професії  найважливіше - це ...

 (Діти дописали, зачитали).

Учитель: Ви написали все правильно, а тепер давайте, порівняємо ваші висловлювання з думками на цю ж тему філософів, економістів, політиків.

1. Люди працюють заради того, щоб приносити користь, задоволення своїх потреб, заради самовираження власного «Я».

2. При виборі професії люди часто не враховують поняття, які виражаються трьома словами: хочу, можу, треба.

А. Хочу - своє бажання.

Б. Можу - свої можливості, здібності, знання, стан здоров'я.

В. Треба - потреби ринку праці.

3. У будь-якій професії найважливіше - знання, і вміння їх застосовувати на практиці.

                    Г р а   «В і д г а д а й,  ч и й  ц е  і н с т р у м е н т»

       ------казка  і  книжка;

         --------ополоник;

          ------  гирі;

          ------  шприц;

          ------  ножиці;

          ------  голка  з  ниткою;

          ------  фарби;

          ------  шлем  пожежника;

          ------  головний убір  міліціонера.

Д и д а к т и ч н а  г р а  «Н а з в і т ь  о д н и м  с л о в о м»

- Людина,  яка  працює  під  водою...

-  Повар  на  кораблі...

 - Людина,  яка  фарбує  паркани,  стіни...

 - Людина,  яка  все  знає  про  поле ,  пшеницю...

 - Людина,  яка  керує  потягом...

 - Дівчинка  робить  сальто...

  - В  аптеці  працює...

  - В  ательє  працює ...

  - В магазині…

 У ч и т е л ь.  Чи  думав  кожен  із  вас  про  те,  скільки  людей  працює  над  тим,   щоб  ти  був  нагодований,   одягнутий,  взутий,  щоб  в  тебе  ввечері було  світло. А  в  холодну  зиму – тепло  в  кімнаті,  щоб  ти  міг  дивитися  телевізор.  Грати на  комп’ютері…  Якби  ти  задумав  підрахувати  цих  людей,  то  рахував  би  до  вечора  і  не  перерахував  усіх. Наприклад:  сорочка,  що  на  тобі. Твою  сорочку  розкроїли  і  пошили  з  тканини  на  швейній  фабриці.  Не  одна  пара  рук  працювала  над  цією  сорочкою,  поки  до  неї  не  пришили  останнього гудзика. А  звідки  взялася  тканина?  Її  пряли  на  ткацькій  фабриці  із  пряжі  прялі. Пряжу  зробили  із  бавовни  на  прядильній  фабриці  ткалі.  А  бавовна  теж  не  з  неба  впала. Щоб  була  бавовна,  її  виростили  на  полі.  А  поле  треба  було  зорати  та  засіяти.  Поле  треба  було  не  один  раз  водою  полити.

У ч и т е л ь.  Тепер  давайте  порахуємо,  скільки  людей  було  зайнято:   швачка,   ткаля,  селянин  на  полі,  трактористи,  що  поле  орали. Чи  всіх  ми  порахували?  Ні! Ці  всі  люди  виконували  роботу  не  руками,  а  машинами  і  знаряддями. Ці  знаряддя  і  машини  треба  було  зробити  на  заводі  із  сталі.  Сталь  варили  сталевари  із  чавуну.  Чавун  виплавили  доменщики  із  руди. Чи  всіх  ми перерахували? Ні,  не  всіх! Щоб  люди  знали  свою  справу,  треба, щоб  вони  цієї  справи  навчились.  А  де  цього  вчать?  В  училищах,  технікумах,  інститутах.  Але  ні  в  один  інститут,  технікум  чи  училище  не  візьмуть  неграмотних. А  де  грамоти  навчають?  Ти  і  сам  знаєш.  У  школі.  Але  хто  вчить  у  школі?  Вчителі.  А  вчити  не  можна  без  книжок  і  зошитів.  Отже,  потрібні  ще  люди,  які  друкують,  майстри  паперових  фабрик. Так  ми  з  вами  ніколи  не  дійдемо  до  кінця  списку. Ми  назвали  з  вами  багато  різних  професій,  кожна  з  яких потрібна  і  по-своєму  цікава.  Почесно  бути  будь-ким.  І  не  менш  важливо  зрозуміти  вам  всім,  що  необхідно  цінувати працю  людини. А  я  вам  бажаю  досягнення  ваших  мрій.  І    пам’ятайте  народну мудрість: Мало  хотіти -  слід  навчитися  і  вміти.

Учитель:  У сучасному суспільстві існує безліч видів праці, десятки тисяч! Але найбільш затребуваними у нашому регіоні є робітничі професії. ЧОМУ? А зараз слово надається вам, діти.

СЦЕНКА

 - Мені от цікаво збирати різні машини. Навіть дивитися цікаво, як спритно і вміло поєднують, прикріплюють робочі одну деталь до іншої.

 - Хто так спритно збирає машину?

 - Слюсарі - збирачі. А ось в іншому цеху роблять інструменти і пристосування для всіх заводських верстатів.

 - А хто?

 - Слюсарі - інструментальники.

 - А якщо подивимось на вулицю, то побачимо, що там новий будинок будується. Робочі прокладають труби для гарячої і холодної води, для газу на кухні.

 - Це слюсарі - сантехніки.

 - По дорозі їдуть автомобілі, тролейбуси, автобуси. Всі поспішають, але один пішохід зазівався. Чую, гальма заскрипіли. Вчасно шофер машину зупинив, а були б несправні гальма - не минути біди.

 - Так не повинно бути! На автобазі всі машини перед виїздом на роботу перевіряють і, якщо треба, ремонтують.

 - Хто ж це робить?

 - Відомо, хто: слюсарі - ремонтники.

 - Перейшов я вулицю, бачу - майстерня. На ній вивіска: «Металоремонт». В майстерню люди поспішають. Хто велосипед зламаний несе, хто ключ від квартири загубив, у когось ручка від чайника відвалилася. Заходжу в майстерню, запитую: «Хто тут у вас такий майстер, що всім може допомогти?»

 - А у нас слюсарі працюють. Вони всі можуть!

 - Хто ж такий слюсар? Що за професія, яка всім і завжди потрібна?

 Вчитель.  Слово «слюсар» походить від німецького «Шлоссер». Так давним-давно в Німеччині називали умільців по виготовленню та ремонту замків. Слово збереглося до наших днів, а "замкових справ майстер" перетворився на дуже важливу робочу професію.

            Протікає у будинку кран. «Треба покликати слюсаря!» - говорить мама. Поламався велосипед. «Треба віднести слюсарю», - говорить тато. Що ж це за майстер на всі руки? Це старовинна професія. Слюсар працює з холодним металом, дуже міцним і твердим. Щоб справитися з металом, у слюсаря є спеціальні інструменти, наприклад: молоток і зубило. Приставив до металу гострим кінцем зубило, вдарив по іншому кінцю молотком - шматок металу відрубав! Можна відпиляти потрібний шматок металу спеціальної пилкою-ножівкою. У такої пилки дуже гострі зуби, і сама вона зроблена з міцного металу. Є у слюсаря для роботи дриль зі свердлом і хитрий інструмент - мітчик. Мітчиком в отворі нарізують різьблення, щоб потім можна було вкрутити гвинт. Гвинти слюсар вкручує викрутками, а от для болтів з гайками є у нього гайковий ключ. Напилки допомагають зробити майстру поверхню металу зовсім гладкою.

ЯК СТАТИ слюсарем: Праця слюсаря належить до категорії робіт із середньою фізичним навантаженням. Він повинен володіти хорошим здоров'ям в області серцево-судинної системи та опорно-рухового апарату. У нього має бути гарний зір, пам'ять і точний окомір. Цю професію можна отримати в професійно - технічних училищах, технікумах.

            Діти, кожна професія, як і всяке живе явище, має властивості старіти, зникати, отримувати новий зміст. Зараз прийшов час для нового завдання.

ЗАВДАННЯ № 3: Зараз ви отримаєте картки із завданням, де необхідно назвати професії, які:

А) майже або зовсім зникли;

Б) з'явилися тільки в XX столітті;

В) з'являться в майбутньому.

Для довідки:

А) пішли в минуле професії: кучер, ліхтарник, прачка, ямщик, стряпчий, сажотрус, поштмейстер, городовий, купець і т.д.;

Б) програміст, менеджер, секретар - референт, оператор верстатів з числовим програмним керуванням, тракторист - машиніст широкого профілю, льотчик, кранівник, космонавт, ембріолог, електромонтер і т.д.;

В) професії, пов'язані з освоєнням морських глибин, космосу, розвитком робототехніки, комп'ютеризацією, хімічної та ядерною промисловістю, економікою, телебаченням, відеотехнікою, екологією, криміналістикою, генною інженерією і т.д.

Перевірка виконання завдання.

Учитель: Людська думка не стоїть на місці, люди придумують нове, з'являються, винаходяться нові професії. Але дуже часто виходить, що нове - це добре забуте старе. На базі старих професій народжуються інші. Але професії поділяються ще на спеціальності. Наприклад, професія - вчитель. За фахом - вчитель фізики, математики, хімії і т.д.

Групова гра. («Мікрофон»)

• Які професії допомагають вам вчиться в школі? Відповіді дітей (вчитель, кухар, бібліотекар, електрик, медик, кочегар і т.д.).

• Які спеціальності лікарів бувають? Відповіді дітей (кардіолог, терапевт, педіатр, хірург, окуліст, стоматолог і т.д.). Молодці.

Учитель. А зараз  уявіть собі, що ви - сучасні люди XXI століття - потрапляєте на ... безлюдний острів!

ЗАВДАННЯ № 4: «Безлюдний острів».

      На цьому острові є всі умови для життя: прісна вода, риба в річках, птахи і звірі в лісах, фруктові дерева ... А у вас, зовсім випадково, виявилися насіння соняшнику та гороху, пшениці та моркви, а також сокира, пила, молоток, моток мотузки ... Коротше, щось середнє між островом Робінзона Крузо з книги Даніеля Дефо і таємничим островом капітана Немо з книги Жуля Верна ...

Ваше завдання: Кожна команда складає список із  5 видів професійної діяльності, які є найнеобхіднішими, на ваш погляд, для того, щоб вижити на безлюдному острові. Час!

ГРОНО  (На дошці записуємо підсумковий вибір 5  професій).

Тесляр

гончар

дресирувальник

моряк

лікар

кравець

будівельник

рибалка

Учитель: Подивіться, скільки професій необхідно освоїти, щоб вижити людині.

Практична робота.

гр. № 1 «Приготувати» блюдо із запропонованих карток-малюнків

гр. № 2 Зібрати прислів'я про працю.

Бджола мала, а й та працює.

Будеш трудиться — будеш кормиться.

Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.

Під лежачий камінь вода не тече.

гр. № 3 Назвати професії на літери, з  яких  починаються  ваші  прізвища.

 

Відпочинок. Загадки

Загадка № 1

Кіз, корів кличе, скликає,

У свій кручений ріжок грає.

(Пастух)

Загадка № 2

Наведе скляне око,

Клацне раз - і пам'ятаємо вас.

(Фотограф)

Загадка № 3

Минулого разу був педагогом,

Післязавтра - машиніст.

Повинен знати він дуже багато, Тому що він - ...

(Артист)

Загадка № 4

Ось на краєчку з побоюванням

Він залізо фарбує фарбою;

У нього в руках відро,

Й сам розписаний він строкато.

(Муляр)

 

Завдання № 5: «Четвертий зайвий».   З чотирьох названих слів, одне слово зайве за змістом (засіб праці). Вибрати це слово і пояснити чому?

1.Программіст, комп'ютер, закрійник, оператор.

2.Актор, режисер, кінофільм, кінооператор.

3.Економіст, калькулятор, бухгалтер, касир.

4.Учень, вчитель, книга, вихователь.

Учитель: Наше знайомство зі світом професій в рамках класної години добігає кінця.

 

ЗАВДАННЯ № 6:  Гра «Чорна скринька»

Цей конкурс ми запозичили у передачі «Що», «Де?», «Коли?». Кожній команді пропонується дістати з ящика предмети, вгадати до якої професії вони відносяться і розповісти про застосування цих предметів. Оцінка цього конкурсу 1 бал за кожну правильну відповідь.

Учитель - крейда, указка, підручник, ручка

Листоноша - лист, листівка, газета, журнал

Лікар - таблетки, шприц

Кухар - ложка, каструля, спеції, ковпак

Музикант - нотний зошит, мікрофон, музичний інструмент

Швачка - нитки, голка, ножиці, тканина

Продавець - гирі, ваги, рахівниці.

 

Вчитель:  - Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого. До нових зустрічей!

 

 

 

Категорія: Виховна робота | Додав: tamara-svir (29.02.2016)
Переглядів: 6013 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2025
uCoz